Brev:
Putteforløbet aften og nat
6. april 2011
Alder:
6 mdr.
Putteforløbet aften og nat
Hej Helen
Jeg tillader mig at skrive igen, da jeg fra mit første brev af 1. april kan se, at jeg ikke har formuleret mig præcist nok :o)
Det må du meget undskylde.
Det handler om selve puttesituationen om aftenen og forløbet om natten.
Det er korrekt, at jeg ikke ammer om dagen. Jeg giver flaske og div. grød/mos og også en flaske inden sengetid ca 170 ml NAN HA1. Han falder ikke i søvn i min favn, men er således vågen - omend træt - når vi skal putte.
Når han har fået denne putteflaske, går han og jeg i seng:
Det, der er kernen er, at når jeg skal putte min søn, kan han kun falde i søvn, hvis jeg ligger med ham med min brystvorte i hans mund, og jeg SKAL blive der :o) Når jeg ligger ham i vores seng og selv er på vej ned i sengen, har han allerede åbnet munden og er klar til mit bryst (som sut).
Det er så i denne situation, at jeg ikke kan forlade sengen, for så registrerer han det og vågner. Mit bryst SKAL være i hans mund.
Af det, jeg registrerer om natten, ved jeg, at han - udover at bruge mig som sut - også dier i hvert fald 3-4 gange stadig liggende ved mig. Flovt nok, så ved jeg ikke, om han får mere, for jeg sover i givet fald. Det er ret svært at fortælle præcist, hvornår han får mad om natten, for jeg kan ikke styre, hvornår han bruger brystet som sut og hvornår, han bruger brystet som mad.
Morgenmad gider han slet ikke - hverken hjemmelavet eller købegrød. Får han endelig et par skefulde, tager han ikke flasken, inden han skal putte formiddagslur i sin barnevogn - og sådan kan det fortsætte hele dagen. Nogle dage spiser eller drikker han stort set ikke i løbet af en dag.
Det har godt nok undret mig, at han er vejer godt til, for han er virkeligt småtspisende i løbet af en dag. Bleerne er dog ok våde.
Ja, faktisk har jeg været meget bekymret. Men jeg tænker, at han måske tager så meget mad om natten??? Min mand siger, at jeg skal kigge på vores søn og ikke være så bekymret.
Zacharias er nemlig begyndt at sove et par timer mere om dagen, og jeg tænker, at det måske kan være fordi han bruger natten til at spise i? Kan det være en mulighed? Kan han have vendt op og ned på sine spisetidspunkter?
Så selvom jeg har brug for råd til at finde en god putteassociation til Zacharias, tænker jeg, at den vane med mit bryst nu også influerer på hans madindtag?
Kan jeg bruge de samme gode råd omkring putning, du gav mig i sidste brev?
Og hvad skal jeg gøre med mad? Mon han vil begynde at spise skemad og tage sine flasker, hvis han ikke får så meget mælk om natten???
Håber jeg denne gang har formuleret mig med lidt mere klarhed, selvom eet spørgsmål pludselig blev til to :o)
På forhånd mange tak -
og med venlig hilsen
Lisette